יו"ר ש"ס אריה דרעי חוזר לרגעיו עם אורי זוהר: "תהיה השליח שלנו תחת כסא הכבוד"

    אסתי פלד 2 Comment on יו"ר ש"ס אריה דרעי חוזר לרגעיו עם אורי זוהר: "תהיה השליח שלנו תחת כסא הכבוד"

    אריה דרעי לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "ה' נתן וה' לקח, קשה מאוד לכל מי שהכיר. בזכותך, אבי מימרן זכינו לראות את הרב אורי זוהר. הוא היה שמח מאוד כששרנו 1800 של "לב לאחים" | "כשהקמנו את ש"ס הוא מיתג אותה עם התשדירים הגאוניים אבל הפשוטים. הוא היה גאון אמיתי, הוא ידע להיכנס לתוך הלב"

    צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ש"ס אריה דרעי לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "ה' נתן וה' לקח, קשה מאוד לכל מי שהכיר. בזכותך, אבי מימרן זכינו לראות את הרב אורי זוהר בחתונת ביתך. הוא היה שמח מאוד כששרנו 1800 של "לב לאחים". היה סמל האמת, סמל הבריחה מהכבוד, סמל ההסתפקות במועט. אי אפשר להבין מאיפה היה היה לו את הכוחות, ישבנו שעות של גן עדן הוא היה עם כל הנמרצות למרות שהוא היה הרבה יותר מבוגר ממני.

    "איזה צדיק, כמה הצלת נפשות. הכרתי אותו כשהייתי בישיבת מיר והוא היה באש התורה. הקמנו את אורי זוהר שהקים את מעלה עמוס שם גרני כשנתיים. כשהקמנו את ש"ס הוא מיתג אותה עם התשדירים הגאוניים אבל הפשוטים. הוא היה גאון אמיתי, הוא ידע להיכנס לתוך הלב" אמר דרעי בכאב כשנזכר בשותפות רבת השנים שהייתה בין השניים.

    "לאורך כל המשפט למדנו חברותא, הוא לא ויתר מעולם על זה. כשצאתי מגזר הדין הנוראי הגעתי למשרד שלי, אורי זוהר יוצא משם ואומר לי: 'לא מעניין אותי כלום אנחנו יוצאים שמחים. בוא נסריט משהו על השליחות לעזרה לספרדים וכל הפעילות של ש"ס' אבל אני התעקשתי לדבר על המשפט. כך יצא הסרטון 'אני מאשים', חצי שעה אחר כך הוא הגיע עלי וחיבק ואמר לי 'צדקת' זה מה שהיינו צריכים לעשות. אחרי שעיבדנו את הקלטת זכינו בשבעה עשר מנדטים".

    "אחר כך לקח שנה עד הערעור לעליון, הוא ליווה אותי במשך כל הזמן הזה לא הניח. אני לא יכול לשכוח את ג אלול שהייתי צריך להיכנס למעשיהו, אף אחד לא העז לדבר איתי ואורי זוהר בא אלי ואמר מה אתה מתבטל יהיה לך הרבה זמן לנוח בכלא. אני נכנס למעשיהו ושומע את הרב אורי זוהר מבחוץ יושב תחת עץ ואומר אם אריה כאן אני גם. ואז הגיעו הרב משה בן לולו ויהודה אזרד והקימו את שאגת אריה"

    "לב לאחים' שעשו דברים גדולים וממשיכים לעשות. הוא הקים את הארגון. אני זוכר כשהייתי שר הפנים, הגיע אלי עם ראשי הארגון, אמר לי בוא שב איתנו בספה, והתחיל לספר לי שהרב שך ביקש להקים את הארגון. הוא התחיל לדרוש כסף, ואמר לי אם אתה לא מביא את מה שאני מציע אני מעלה את הדרישה. אבל הוא תמיד היה אומר זה לא אני, אותי מזמינים בגלל שאני איש זקן".

    "כשהוא היה עוזר לאנשים פרטיים הוא לא היה מרפה, הוא היה רושם הכל בפנקס שלו ואוי ואבוי אם מישהו לא היה עוזר לו. אני רוצה לפנות אלי מעל במה זו: "הרב אורי, אהוב נפשי יש לך זכויות אדירות. אל תהיה עניו בשמיים, אל תשכח אותנו. אתה עכשיו מתחת כסא הכבוד ואתה יודע לדבר תגיד לקב"ה עזבתי עולם שלם, עכשיו שהקב"ה יגאל אותנו ממשלת הרשע הזאת ונזכה לגאולה שלמה. אתה יודע את כל מה שיש ואתה יכול להיות השליח שלנו, מתחנן בפניך לקרוע שערי שמיים ותביא לנו את הישועה"

    לסיום אמר יו"ר ש"ס : שני דברים: א. אני תורם אלף שמונה מאות שקל ללב לאחים. ב. אורי היה מגייס הכספים הגדול של לב לאחים, בואו נעשה לו נחת רוח ונתרום למפעל החיים שלו כדי שיהיה שליח הציבור שלנו".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      דוד המלך לימד אותנו מה זו 'תשובה', שמעתי פעם שכל מעשה בתשבע כפי שהתגלגל היה כדי ללמד אותנו מה היא תשובה. ודוד המלך זכה להיות רגל רביעית בכסא הכבוד. הקב"ה לקח מאיתנו את גדול הדור שייצג את הרגל הרביעית הזאת. נתפלל שזה סימן לגאולה השלימה השנה בע"ה! במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד, נקווה שהרב אורי זוהר מהמקום המיוחד הזה השמור לבעלי תשובה יפעל את פעולתו ויהיה מליץ יושר בעדנו. למען שמו יתברך!

    2. 1

      אוי אוי אוי כואב כואב
      הוא ה דמות בדור הזה
      באופן אישי אהבתי אותו
      היה סמל ודוגמא בשבילי ליזרה בתשובה
      לקרוב לבבות
      אאאאאאאיייייי